B2B YAZILIMI

Sorun satıştan müzakere yönetimine geçerken, müşteri yönetiminin önemi ve önemi artmaktadır diyebiliriz.

  NEDİR?

B2B nedir denildiğinde, açılım olarak Business to Business’ı anlatsa da bu pazarlamanın merkezinde yer alan bir kritik konu, müşteri yönetimidir.

 

Sorun satıştan müzakere yönetimine geçerken, müşteri yönetiminin önemi ve önemi artmaktadır diyebiliriz. Uzun vadeli ve değerli müşteri ilişkileri geliştirmek için gerekli bilgilere güvenmiyoruz, ancak geçmiş bilgi ve sezgilerimize dayanan "satış faaliyetleri", ilişkinin derinleşmesini engelleyen bir faktör gibi görünüyor.

 

B2B Marketing Nedir ? Müşteri Politikası Oluştururken Neleri Göz Önünde Bulundurmalıyız?

 

B2B nedir? "Uygun müşteri" standartlarının belirlenmesi, bu standartlara göre analiz edilmesi ve oluşturulacak politikaların ciddiyetle uygulanması, şirket kaynaklarının doğru kullanılması demektir. Müşterilerin karlılığı ve karşılıklı gelişimin uzun vadeli sonuçları incelenerek dolandırıcılardan ayırt edilebilirler. İyi müşterilerin zararlı olmasını ve zamanla fark edilmemesini engelleyen şey bu müşteri analizleri ve stratejileridir. Bir müşteri stratejisi oluştururken dikkate alınması gereken bazı önemli parametreler vardır.

 

Akıllı bir müşteri tabanı oluşturan uygulamalar nelerdir?

 

Türk müşteri politikası değişikliğinin bir sonucu olarak, nakliye şirketinin müşteri analizinin hesaplaşma aşaması, şirketin müşteri yönetimini nasıl değiştirebileceğinin iyi bir örneğidir: Şirket, 45.000 cari hesaptan oluşan müşteri politikasına ve bir şubeden sevk edilen, rakiplerinin etkisinden muzdarip bir müşteriye sahip olup, şirket 10 yıldır bununla rekabet etmektedir. Fiyat çok iyi. Sorun, cari hesabı ve nakliye tercihlerini incelemek sonucunda müşterinin ek bir indirim almasıdır. Yıla göre 45.000 müşterinin cirosu, karlılık (yeni geliştirilen karlılık tahmin modeli müşterilerin%90'ı için doğru rakamın% 95'ini sağlar), nakit ve çek ödemeleri için ortalama süre, ne kadar mesafe gönderdikleri ve ne kadar Ürünün boyutu. Büyük bir veri tabanında birleştirildi ve ardından analiz edildi.

 

Sonuç olarak şirket, yeniden fiyatlandırma ve hizmet tarzlarındaki değişiklikler nedeniyle müşterilerinin% 25'inden ve cirosunun% 15'inden vazgeçti. Bu analizlerin sonuçları aynı zamanda küçültme araştırmalarının da temelini oluşturuyor ve şirket, bir yıl içinde net zararının%10'unu kârın %7'sine çevirebildi. Bu örnekte görüldüğü gibi; analitik, müşterileri ve bina sakinlerini birbirinden ayıran ve müşterilere hak ettikleri kaynakları sağlar. Bu analizler günümüzün akıllı müşteri yönetiminin temelini oluşturan uygulamalardır.

 

B2B Pazarlama ve Müşteri Yönetimi

 

Müşteri yönetimi kararlarının herhangi bir bilgiye dayanmadan sezgisel olarak alındığı her durum, şirketin iş kaybına ve operasyonların yürütülmesine neden olacaktır. Müşteriler tarafından satın alınan ürün gruplarının iyi analizi ve ürün grubu hedefleri ile müşteri hedefleri arasındaki koordinasyonun izlenmesi gerçekleştirilmesi gereken temel uygulamalardır. Günümüzde ortak bir durum, müşterilere erişilebilir ortak bir gelecek sağlamayan bir şirketin müşteri ilişkisinin "sığ satış seviyesinde" kalması veya "eski moda" olmasıdır. Hangi müşteri türünün erişilebilir bir ortak gelecek inşa edeceği, yeni analize ve uzun vadeli yöntemlere bağlıdır.

 

İyi bir müşteri yönetimi anlayışına sahip olsanız bile, her yıl eski bilgileri gerçeklerle karşılaştırarak ve yeni bir yöntem ve strateji çerçevesi belirleyerek temaları ve bakış açılarını tazelemek faydalı olacaktır.

 

BU HİZMETİ PAYLAŞIN
Validation error occured. Please enter the fields and submit it again.
Thank You ! Your email has been delivered.